Helaas geen tekening of litho maar waarschijnlijk een kopie van een litho.
Te dateren : rond het midden van de vorige eeuw.
Links onder voorzien van ingestanst stempel van drukkerij Vorst en Tas te Amsterdam, 'huis' lithodrukker van Toorop.
Jan Toorop (1858-1928), de succesvolle en veelzijdige
kunstenaar, wordt gerekend tot de meest getalenteerde Nederlandse kunstenaars uit de periode omstreeks 1900. Net als Piet Mondriaan, Jan Sluijters, Leo Gestel en Kees van Dongen heeft hij
enorm bijgedragen aan de ontwikkeling van de moderne kunst in Nederland.
Toorop ontwikkelde zijn 'lineair idealisme' in een religieus gerichte Art-Nouveau stijl (zie litho), waarmee hij de richting van het symbolisme insloeg.
Op het eind van de 19e eeuw woonde Toorop in een klein huisje op de Markt in Domburg, op Walcheren. Hij werkte samen met een groep bevriende schilders, waaronder Marinus Zwart en Piet Mondriaan.
Ieder volgde zijn individuele weg, maar wel zochten ze hun inspiratie onder 'het Zeeuwse Licht', in het duinlandschap, de bossen, en de karakteristieke Zeeuwse bevolking. Toorop was er het
middelpunt van. Hij bleef Domburg twintig jaar lang regelmatig bezoeken en had er zelfs het beroemde 'Kotje', een oorspronkelijk houten paviljoentje in de duinen van Domburg in 1912 opgetrokken
en bedoeld om er exposities te organiseren voor de badgasten.